Selasa, 20 November 2007

Sebelum tamat hari ni..

15 minit lagi tepat pukul 12 tgh malam.. So aku nak tulis sesuatu kat sini sebelum aku masuk tidur,

So bagaimana perjalanan hari ini? Gembira?Sedih,Teruja,Biasa.. Haha, aku yakin awalau apa pun yg berlaku hari ini, ia telah menjadi sejarah untuk kita.

Aku ada dgr gak sorang motivator terkenal tanah air cakap yg unutk jadik hidup kita lebih tenang, sebelum tidur kita muhasabah diri dan maafkan semua org. So anda bagaiman, pernah buat mcm tu? aku pun kekadang je buat. Banyak tak buat.. So mari kita cuba malam ni. Sebelum tidur, kita muhasabah diri kita dan kita maafkan semua org.. Tgk apa hasilnya esok pagi.. Tapi kita kena  selalu cuba dan buat la kot..

Kata org kan, menda tu kalau kita ulang lebey 40 kali, dia jadik tabiat. Betul ke? aku rasa betul gak pasal, menda yg aku buat selama ni mmg menda yg aku dah ulang lebey 40 kali. Betul jugak pasal bila aku ulang menda tu lebey 40 kali, menda tu jadik tabiat. So lagi sekali, mari kita cuba.. Betul ke idak..

Ustad aku cakap, buat baik kita kena paksa diri kita. Even mcm tak ikhlas kan, tapi kita mana tahu ikhlas tu mcm mana. So dia cakap, selalu paksa diri buat baik. Insyaallah kita akan jadik baik.. Betul ke? mari kita cuba. Tapi kan menda baik mmg pun susah nak buat.. Menda jahat laju je..

So mari kita renung2kan bersama. Dah, aku nak tidur..

Blogged with Flock

0 comments: