Ahad, 18 November 2007

Sabtu Yang Pelbagai

Semalam apa yang dirancang berjalan dengan lancar. Sangat meletihkan tetapi amat berbaloi. Haha..

Begini ceritanya, Aku, Man and Uyeen; kami bertiga bertolak ke UiTM tengok kawan aku konvo (aku ada ceritakan dalam post yg sebelum ni). Kami mmg pergi untuk meraikan kenkawan kami tu di hari graduasi merika. Sampai kat UiTM dlm pukul 1 kot. Mmg sangat sesak dengan manusia. Bayangkan la sampi line telepon bz. Kawan aku cakap 900 org grad. Bayang kan kalau sorang bawak dalam 5 org ahli keluarga. Tak ke leh cecah 4500 org. Dah le kecik je area tempat. Oppss...hahaha.. Tapi sempat la jugak kami jumpa member2 kami tu (diaorg tengah beratur time tu).

Dah selesai jumpa2 ucap tahniah semua, kami berangkat la ke destinasi kedua kita org, Kompleks Pertama(aku selalu sebut PATAMA!!!!) Kitaorg decide nak naik komuter je. Senang sikit. Lagipun kami semua mana cekap jalan KL yg berselirat tu. Kat komuter tu aku tido je. Dah nak sampai baru aku sedar. Kami turun kat stesen Bank Negara. Teringat time shooping raya. Bersesak beli tiket komuter(thanks Man pasal jadi hero kitaorg malam tu).

Ok dah sampai dah kat komp pertama ni, kami terus usha2 and survey2 harga henpon. Apa lagi yg nak di buat kan kalau p ke sini. Kawan aku sorang ni terdesak beli henpon. Sian dia henpon rosak. Tabah gak la mencari yg harga terbaik dan termurah. Dah pusing2 satu kompleks ni, kawan aku decide nak beli kat satu stall ni. So lepas habis proses tawar menawar, dia pun beli. Tahniah kat kawan aku pasal berjaya membeli henpon baru!!! hahaha..

Lepas tu kita org gerak carik jalan nak ke plaza low yat..Kami semua mmg tak da idea cam na nak ke sana nih..ye la sorang pun tak tahu jalan KL. Lepas tu, dgn berbekalkan instinct kita org ramai, kami amik satu jalan ni yg tulis kat situ jln dang wangi. Pasal kami pilih sebab kat dang wangi ade monorail bukit nenas. Kami pun dengan tabah nya jalan kaki menuju ke stesen tu. Ingat ni, kami main hentam je nih.. Jalan punya jalan punya jalan, rupa2nya, jalan yg kami pilih tu jalan kebenaran. syukur sangat. Tapi letih gak la..

Naik la kami monorail itu, sampai la kami ke Plaza Low Yat. kat sini kami survey lagik sekali henpon2 yg ada di jual kat sini, harga dia agak mahal la. Beza dalam seratus ngan harga kom pertama tu. So kitaorg pk mmg berbaloi la kami p pertama tuh. Then aku ngan konpidennyer p cari kamera digital. Bukan nak beli pun, sesaje je p carik. Ada la jumpa Nikon ape ntah, 5 MP harga dia 399. TITIK. tak de diskaun dah. So aku test la, ngan buat muka konpiden nak beli. Dah cuba semua function dia, aku pun cakap ok. thanks. nak survey dulu.hahaha.jahatkan aku..takpa la.. nanti aku nak carik time PC fair..

Ok berbalik pada tujuan sebenar, kami pun carik la Modem+Router+Switch. Jumpa la(kompem la jumpa) DLink harga dia RM 125. turun 25 hinggit je dari harga tahun lepas. Tahun lepas harga dia dalam 150. Ok la. kami pun beli. Lepas tu aku carik la thumb drive 1 gig. dah murah pun sekarang, RM 29 je. tu pun harga without bargain. So aku beli, time nak beli ni lak, kawan aku terjumpa ape tuh, MP3 FM modulator. menda yg cucuk kat kereta tuh, lepas tu dia leh main MP3 dalam thumbdrive guna frekuensi FM/radio. Kawan aku sambar satu. dalam 50 kot harga dia. tu harga asal la. tak tahu lak kawan aku beli berapa.

Dah dapat beli semua barang, kami pun nak balik. Singgah makan2 kat KL sentral. Aku makan spaghetti and cheese.Alamak makin gemuk la aku. Lepas tu kitaorg terus berangkat pulang.

Sampai kat umah dalam pukul 10 kot. lepas hantar uyeen, aku ngan man terus balik umah. sampai je depan pintu pagar, tgk rumah dah torang bendorang dah. Laaa, kayrel dah balik!!!!

Duduk kejap dalam tak sampai setengah jam kot, kayrel ajak p main game. Demi nak meraikan konvokesyen beliau kita org pun p la. Leh gak main game,hahaha... aku spent 3 token je malam tuh. tak nak la lebey2.Aku ni cepat bosan main game. Semalam ari bertuah kayrel, dia menang main ngan man.hahaha..akhirnya tergugat jugak kejuaraan hatrik man sebelum ni..

So balik rumah dah pukul 1 kot, sgt letey la. tapi tak leh tidur lagik, pasal aku nak configure router baru aku tuh. Lepas berhempas pulas memahami cara nak configure, dalam pukul berapa ntah baru selsai. Dan aku pon tidur dalam pukul 4 pagi...

Begitulah kisah hari sabtu aku yg penuh ngan aktiviti yg mengujakan!!!



Blogged with Flock

0 comments: