Jumaat, 23 November 2007

Hilang

Hampir setahun aku dah kuar dari dunia pendidikan.. Aku sudah bekerja.. Aku dah ada di alam pekerjaan. Dan aku sedang meniti hari2 yang aku hidup dengan hasil titik peluh aku sendiri. Aku bersyukur di atas kelapangan rezeki yg dicurahkah olehNya. Syukur..

Tapi aku rasa, semakin hari berlalu, semakin hilang semangat juang dalam diri aku ni. Apakah aku sudah hidup dalam ruang selesa? Apakah aku sudah terbuai dengan nikmat yg aku kecapi. Semangat juang aku yg dulu semakin hilang. Aku dapat rasakan.. Dan ia amat menakutkan aku. Aku takut!!!

Aku telah dilimpahi dengan segala pujian. Benar, pujian itu madu, namun kalau berlebihan ia menjadi racun dalam hidup kita. Aku masih ingat, suatu ketika dulu aku bangkit dari penghinaan, dari kejian org di sekeliling aku. Aku berjaya buktikan yg aku ini 'seseorang' dalam dunia ni. Setelah aku mengecap apa yg aku inginkan, aku dapat rasakan kehidupan aku semakin malar..

Apakah aku di ambang kejatuhan?

Aku mahukan sesuatu yang MENYERLAH JAUH DARI YANG BIASA !!!!

Moga yg terbaik untuku dan jika yg terbaik itu yg terpahit, mohon agar aku dapat menjadi insan yg tabah dan kuat menelan kepahitan itu.

Blogged with Flock

0 comments: