Rabu, 14 November 2007

Panggilan Hangit yang Hangus!!!

Heiii!!!

Hahaha, patut di mulakan dengan salam kan. Assalamualaikum. Tadi aku dapat satu panggilan dari junior aku. Dah lama tak dengar berita mengenai dia. Tup2 buat panggilan yg seakan2 panggilan hangit di Hot FM.

Malu sungguh, baru aku dapat rasakan bagaimana perasaan mangsa2 pangilan hangit tu. Selama ni kerja aku gelak je apabila mendengar babak2 perbualan antara DJ dan konco2nya dengan mangsa. Sekali bila aku yang terkena(walaupun bukan dgn dj tu) terasa gak malu dan panas telinga.

Terfikir jugak dalam benak kepala otak aku ni, sejak bila la rancangan2 berbentuk sedemikan mula di terima di khalayak pendengar kita erk. Stesen mana yang memulakan dulu dan konsepnya dari mana? Hurm, satu yang aku pasti, konsep2 merapu seperti ini pasti bukan terbit dari buah fikiran rakyat malaysia. Aku masih percaya orang Malaysia ni masih baik dan penuh kesopanan.

Yang pasti, sehingga kini tidak ada pihak yang menyuarakan bantahan. Mungkin kita sudah terbuka dengan menganggap ini juga satu hiburan dan ia hanya satu halwa telinga. Halwa di ulang halwa. Dengan kata lain, kita makin terbuka dengan bentuk hiburan yang dihidangkan dan di corakkan.

Apa yang aku harapkan, hiburan2 yang ada di negara kita ini jangan lah menjadi semakin melampau dan terlampau. Teringat satu usul berbunyi ' Nilai Moral Perlu Berubah Mengikut Perkembangan Semasa'. Soalnya, perlu atau tak perlu?

p/s: kawan aku tu dah kahwin dan sudah pun berbadan dua. Patut lah aku tak cam langsung siapa dia..

0 comments: