Ahad, 2 Disember 2007

Aku dan KL yg Sebenar!!!

1 Disember 2007. Percaya atau tidak, aku ada di kota metropolitan Kuala Lumpur. Kini aku merasai serba sedikit kehidupan malam di KL. Ketika blog ini di tulis, aku berada di sebuah CC di Bukit Bintang.

Aku melawat sekitar tempat tumpuan warga Kota KL. Apa yang aku boleh simpulkan, rupanya aku ini tidak lah se 'open minded' mana pun. Aku masih lagi terasa kaku dan janggal di tanah air ku sendiri. Ternyata budaya malam di KL ini terlalu asing buat aku.

Aku baru pulang dari Ruums. Tempat istirehat katanya. Aku tak bertahan lama di situ. Ternyata kebingitan bunyi dan ketenggelaman manusia di dalam dunia sendiri; ternyata tidak mampu untuk aku sama-sama merasai apakah erti istirehat itu. Mungkin satu definisi yang jauh berbeza di takrifkan disini.

Manusia begitu leka dengan cara hidup mereka. Jangan salah anggap akan ayat aku ni. Bagi aku, sikap keterbukaan aku masih menebal. Mungkin kot... Telatah dan keletah mereka menjadikan aku memandang dunia ini dengan pandangan yang baru. Mungkin ada yang kata aku ini baru belajar.. Aku akui, sekurang2nya aku sudah belajar dengan kaki dan kepala ku sendiri. Aku fikir, tak ramai kawan2 aku yang pernah ke tempat2 sebegini. Semegah mana pun gaya mereka, aku fikir tidak lah sehebat mana. Hahaha.. Jangan salah anggap ya!!!

Apa yang pasti, aku fikir; aku mahu sahaja menjelajah ke setiap tempat2 istirehat yang terkenal di sekitar ibu kota ini. Sebelum itu, aku kira aku kena membetulkan takrifan ISTIREHAT itu sendiri. Itu yang pertamanya!!!!

p/s: Buat kawan2 aku sekalian, se kampung aku ni pun, aku dah sampai ke tempat sebegini..

1 comments:

m.a.n.t.a.p berkata...

ai min, siang g kusus kawen, x kan mlm g cari bakal bini kt ruums kot? ish3...cari la kt tpt yg sesuai..utk psgn dunia akhirat kita..renung2kan..selamat beramal :p