Isnin, 10 Disember 2007

It is Untitled Post

Esok cuti, minggu ni mmg ramai org cuti kat opis aku.. Semuanya pakat mahu menghabiskan annual leave dia org.. mmg patut pun.. menda tu kan hak kita sebagai pekerja.. Rehat yg cukup membolehkan otak kita berfungsi dengan baik dan cemerlang..

Disember bulan hujan rupanya.. musim hujan.. suasana persekitaran terasa begitu lembab dan kusam.. Langit seolah-olah mahu meluahkan segala isi perutnya.. hahaha.. hujan tak berhenti-henti.. kalau nak seriat tu pun tak lama.. kejap je. Lepas tu renyai dan lebat kembali.. Ada dua tiga tempat kat Malaysia ni dah banjir besar.. Mujur tempat aku tak banjir lagi.. risau gak, rumah aku sebelah sungai Klang yang penuh sisa toksid tu.

Dalam hujan2 mcm ni, teringat Taiping. Lima tahun aku bermastautin. Separuh usia awal remaja aku terbazir kat sana. Taiping mmg selalu hujan. terlalu kerap sgt kekadang tu. Sampai aku tak tahu bila musim hujan dia.. Pasal selalu je hujan.. Tapi bagi aku Taiping sgt cantik selepas hujan. Taman Tasik nye akan di penuhi air. Rumput akan kembali menghijau. Segala debu2 kota semuanya sudah menyatu kembali dengan bumi.. Yang ada kesegaran dan kabus2 nyaman. Sangat menenangkan. Aku kalau boleh, selepas hujan je nak je aku berjalan di sekitar taman tasik tu. Tambahan kalau ianya awal pagi dan petang. Lagi pun taman tasik tu depan sekolah aku je.

Haha..teringat kenangan aku jalan di Taman tasik awal pagi dengan baju melayu dan kain pelekat. Semua org pandang pelik. Tapi aku selamba je. Kerja gila!!

Bulan dua belas ni gak mengenangkan aku kembali ttg first month aku bekerja. Mmg kerja aku berhujan je je selalunya. Ye la, masa awal2 dtg cari pejabat ni ngan moto pun aku berhujan. Siap langgar belakang moto kakak aku lagi.. Walau apapun yg berlaku..aku dah hampir setahu8n kat sini.. Dah 3 rumah aku berpindah!! Dasyat gak tu..hehehe..

Blogged with Flock

0 comments: