Isnin, 20 Oktober 2008

Open House dan Aku

Hari ini hari Isnin. Sabtu dan ahad lepas aku berkesempatan mengunjungi 3 buah rumah terbuka. Ternyata hujung minggu lepas aku berkesempatan mengukuhkan silaturrahim antara rakan-rakan aku. Dalam masa yang sama, aku juga dapat merasai dan menjamah pelbagai jenis makanan dan kuih muih.


Ahad lepas aku sempat ke Melaka. Pensyarah aku mengadakan jamuan rumah terbuka. Lama benar aku tak jumpa pensyarah aku ni. sembang panjang kami. Yang lucunya tak thau pun yang pensyrah aku ni dah ada anak lelaki yang kedua. Berpandangan aku. Nama pun ada separuh nama aku. Kebetulan semasa kami sampai, pelajar-pelajar beliau pun tengah ramai yang hadir. Adus, terus kumpulan aku ni rasa kami semua dah makin tua. Ye la dah hampir dua generasi pelajar baru selepas kami.

Lama juga kami berceloteh. Cerita setahun. Semua keluar. Kebetulan aku pun jarang benar dapat bersama kawan-kawan aku yang sekumpulan ini. Kagum dengan mereka. Semakin berjaya dan mencapai segala impian. Terus mereka-mereka ini menyemarakkan semangat juang aku untuk terus hidup.

Sedar tak sedar, sememangnya banyak telah berubah. Seringkali bila memikirkan perkara ini, satu sahaja yang muncul di benak fikiran aku, aku kena cepat..masa pantas berlalu dan aku semakin tua..



0 comments: