Khamis, 14 Mei 2009

Daging Masak Itam

Daging Masak Itam


Antara juadah kegemaran aku adalah daging masak itam. Huhuhu, sgt sedap tu. Setiap kali raya, mak aku tak pernah miss masak menda ni. Secara tak langsung, menda ni aku belajar la. Ye la kan, takkan tahu makan je pulak. Kena la amik tahu mcm mana nak masak menda tu.

Aku cerita ni pasal, aku baru je menyiapkan daging masak itam ni. Dekat satu jam gak la masak. Ye la, kalau nak bagik daging tu empok dan rasa dia meresap masuk, kena masak lama. Dgn gigih gak la aku mengacau kejap2 dalam masa satu jam tu. Abis satu rumah bau haruman makanan ni. Hehehe. leh tahan gak la bau yg harum tu.

Apa2 pun sgt puas hati bila dapat masak menda ni ngan sendirinya. ye la rasa berbaloi la pulak bila kita makan makanan kegemaran kita dan kita lak yg masak. Tak yh la nak susah kan mak aku lagik bila balik kampung. pasal aku leh buat sendiri dah nanti bila balik.

Hehehe..

2 comments:

MaiHani berkata...

Salam saudara ashabul yamin..tahniah..dah pandai masak kicap sendiri..tapi kalau nak lagi sedap perapkan dulu daging bersama kicap+lada hitam+bawang merah+bawang putih yang dah ditumbuk..tak lupa juga kayu manis yang ditumbuk kasar..perapkan dalam berapa lama yang anda suka..pasti lebih enak-ini pengalaman melihat sendiri abah saya masak & saya juga pernah mencubanya sendiri,lebih enak.yummy!!..saya merupakan pelajar UTeM tahun akhir dan pernah mengikuti ceramah saudara pada tahun lepas..why not.visit my blog too http://maihani-hunnybee.blogspot.com

StingRay berkata...

ha..dah buleh singgah makan dah pasni..