Sabtu, 14 November 2009

Project Sharing is Caring

JBoss Seam


Kali ni aku nak post bab teknikal sikit. Kira2 dalam 2 tahun yg lepas, aku dikehendaki develop satu apps menggenakan JBoss SEAM. Waktu tu, kira menatang ni baru kuar. Punya la hazab aku rasa nak pakai menatang tu. Dah le limited sgt resource kalau nak faham beberapa perkara yg memeningkan. Mcm2 dugaan waktu. Dalam pada tu, tersgtlah pelik bg aku cara dia query dgn database. Semacam ada byk limitation kat situ. Tapi sebenarnya pasal aku tak explore betul2 bab EJB3 ngan Hibernate dalam SEAM tu. Tu no hal la kan.

So, itu cerita dalam 2 tahun lebih yg lepas. Sekarang ni aku bukak balik cerita JBoss Seam apasal aku akan collobrate ngan 2 kawan aku nak wat satu project ni. Bukan freelance project erk. Tapi more on sharing is caring..hehehehe.. Then aku nak pakai yg latest nyer.

Apa yg menarik, sumber2 kat internet makin byk. Certain menda yg aku nak pada JBoss Seam dah mula ada. Aku sgt teruja dgn perkembangan JBoss Seam skrg ni. Tgh nak cater balik semua menda yg dah aku lupa. Mujur ada kawan aku yg mmg dah bertahun2 buat apps guna menatang ni.

Apa2 pun, aku akan usahakan project sharing is caring ni akan berjaya. Kita cuma merancang tapi tuhan menentukan. Byk menda menarik nak dibuat. Aku arap ia akan membuahkan hasil..

Adios..

0 comments: