Selasa, 30 Disember 2008

Main Skate dan Aku

Pada usia yang semakin senja ni, aku baru mengenali apa itu skateboard. Maksud aku, aku baru mencuba bermain. Tak sangka, aku rasa sangat teruja. Sampai terpacul kat mulut aku, kenapa baru sekarang aku main skate ni. Terasa aku begitu terlambat kerana aku fikir aku sudah suka sama permainan ini.

Dulu kawan aku ajak main, mesti aku tolak. Seringkali gak aku ckp sukan untuk sihat bukan untuk jatuh dan cedera. Dan ibarat kata pepatah, ludah ke langit kena balik kat muka. Hehehe. Aku datang mencuba untuk kali pertama bukan lah nak pergi sgt. Cuma aku dapat tahu kat skate park tu ada Burger King dan KFC. Nyum2.. So dalam kepala aku nak lepak kat sana je. Sekali bila sampai terlintas lak nak tgk skate park tu mcm mana. Masa sampai dah lewat dalam pkl 11 mlm. Org dah tak ramai. Tgk kawan aku meluncur. So aku ok je. Then, tetiba je dia suruh try. Urghh, aku yang berselipar ni lak yang di suruhnya. Nampak sgt dia bersungguh2 tu, so aku pun cuba je la. Perghhhh!!! sekali cuba rasa macam high gilerrr. Bak kata kawan aku, ibarat muluncur di atas angin.. Siyes, syok giler rr. Even malam tu berkali2 gak la aku terjelepuk. Tapi tu la. Selamba je aku bangun dan main. Baru la aku faham bila dulu kawan aku ckp kalau ko jatuh ke, ko luka ke, ko akan rasa lagi nak main. No Pain No Gain.

Dan semenjak malam tu, persepsi aku pada x-tream game ni berubah. Arghh.. aku suka gile r main menatang papan ni. Dan semalam aku pergi lagi. Alhamdululillah, aku dah leh meluncur dah. Cuma still lagi nervous la. Tapi apa ada hal. Baru 2 kali main. Kira aku leh rasa puas ati la. Yang tak syoknya.. aku kena tunggu lagi sebulan lebih. Baru aku dapat main balik. Arghh!!!! Penantian itu Satu Penyeksaan.

Apa2 pun, timo kasih buat 2 org member aku tu yang mengajar aku main. Hehehe.. Korang mmg best la.. Lepas ni kalau nak main ajak la aku lagi. InsyaAllah kompem aku ikut. Hehehe..

2 comments:

Unknown berkata...

wah, dah muncul pula hobi baru..

ingat yamin, umur hg tu dah brapa. kang tercedera sana sini sapa susah?

tp memang best kalo dpt main. but, be careful lar...

eh, awang dah bertunang..dah tau blum?

Tanpa Nama berkata...

jom main...