Isnin, 1 September 2008

Sedikit Kongsi

Bulan Ramadhan

Alhamdulillah, aku masih diberi kesempatan untuk bertemu sekali lagi Ramadhan kali ini. Sedar tak sedar makin lama, aku makin menjengah usia yg kian tua. Kata org bertmbah satu berkurang satu.
Ramadhan kali ini, aku arap dapat aku jalani dengan lebih sempurna. Bulan yg penuh barakah. Segala amal di gandakan. Moga2 aku dapat beramalam dengan malam yg lebih baik dari seribu malam.
Ramdhan kali ini adalah Ramadhan untuk tahun kedua nya aku jalani dalam alam Pekerjaan. Makna kata aku sudah 2 tahun berkerjaya yg insyaAllah profesion ini menjadi satu yg tetap dan berkembang maju dalam hidup2 aku yg mendatang.
Aku berdoa, Ramadahan kali ini aku dapat hiasi dengan ibadah2 yg dapat membentuk, memulihara dan memilahara iman dan diri aku. Amiiin..

Dedikasi untuk sahabat

Salah sorang kawan yg begitu hampir dalam idup aku telah pergi ke perantauan. Kabar nya untuk beberapa bulan. Aku percaya ini bakal menjadikan satu batu loncatan dalam kisah kehidupannya. Aku doakan selamat pergi dan kembali(dikala aku menulis ini, dia dalam kapal terbang menuju ke destinasi yg bakal penuh warna warni).
Apa yang di harapkan, titipan ilmu dan pengalaman nya nanti, akan aku pelajari agar aku akan seberjaya beliau. Hehehe..

Perbelanjaan

Aku palig gembira bila bulan Ogos menjengah, seingat aku, byk perkara menarik yg berlaku pada bulan Ogus ini. Aku penuh yakin, segala kemeriahan bulan Ogos ini adalah pemberian dari Yang Maha Esa untuk meraikan dan memberikan pengajaran dalam diri aku.
Aku juga ada mengeluarkan sedikit belanja sebagai kenang-kenangan untuk bulan Ogos tahun ini. Apakah aku akan sentiasa berbuat demikian untuk tahun mendatang?

Persedian

Aku bercadang untuk bulan puasa ini, aku akan memasak dirumah untuk berbuka dan bersahur. Segala persiapan hampir sempurna. Bahan2 kering telah aku beli. Sekranag ni, yg memeningkan, macam mana la nak aku sedikan menda2 ni. Adus.. naif sungguh. hahaha..

2 comments:

Chang Gee Guan berkata...

hi yamin...
selamat berpuasa...

Ego Gel berkata...

Aslm,
Lama tak dgr cerita. Bila turun mlka lagi? hehehe

http://mohdnajwan.putrabytes.com