Isnin, 14 Januari 2008

Alumni Give Back : Be Industry Ready !!!

Pada hari sabtu lepas (12 Jan 2008), aku menghadiri satu program alumni kat u lama aku -- UTEM--. Ramai gak la yg hadir. Alumni nya dalam 13 org rasa nya. Kira ok la tu pasal kami pun di jemput secara tergesa-gesa. Main sms je masa nak jemput tu. Ada 3 org yg sepatutnya menghadirkan diri tapi tak berjaya datang. Tapi ok la jugak pasal semua nya yg dirancang masih jalan seperti biasa.

Aku diberikan tanggung jawab untuk menyampai ceramah pertama dan satu bengkel. Dalam ceramah yg pertama tu aku sentuh pasal persedian pelajar nak ke Industri. Aku bagi talk pun base on pengalaman aku yg seciput je. Isi pun baru aku siapkan dalam malam sebelum nya. Almaklumlah aku ni bidan terjun. :)


Ni gambar aku nak mula cceramah. :P

Lma gak la aku bagi talk, dalam sejam setengah kot. Lepas bagi talk aku rehat. Sgt letey maa. Mujur dalam pada waktu tu, si gang satyam dah sampai. Fahmi pun ada masa tu. Terharu aku. Risau gak aku takut dia org tak datang.



Gambar minum petang rasa nya.




Ni rasa nya masa tgh bincang2 kot.

BAgi aku, program hari tu kira ok la. Berjalan seperti apa yg dirancang. Even tak la smooth tapi ok la. Pasal tak de la sampai kami terpaksa tangguh program pasal alumi tak cukup ke or student takda. Apa2 pun mewakili alumni, aku nak ucapkan terima kasih pada pihak fakulti kerana sudi menerima kehadiran kami di bumi melaka ni. So tahun depan dengar cerita dah nak pindah ke kampus tetap. hehe.. dalam kepala otak ni rasanya nak buat lagi la program mcmc ni. Rasa nya nak buat besar2an la kalau boleh. Nak rasa kampus tetap lak mcm mana. :P

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

o sal x gto..klu x leh dtng sekali