Rabu, 24 Februari 2010

Untuk Yamin


Hidup ni ada turun naik. Ya.. kita selalu dengar kan.. ada pepatah kata hidup umpama roda, kadang kita di atas, dan kadang kita dibawah.. org yg mudah putus asa akan sentiasa mengeluh.. kata nya.. aku hidup sentiasa dibawah.. tak pernah di atas..

sedar atau tak..tidak semua fasa kehidupan kita sentiasa down.. kita kena nikmati hidup atas apa yg kita boleh nikmati.. org yg rasa down slalu @ org putus asa.. mereka adalah org yg nak hidup di luar kenikmatan hidup yg telah ditetapkan untuk mereka..

walaupun begitu, kite tak leh la menganggap hidup ni sentiasa heppi..mcm mat pit yg 'high'. pasal idup ni takde la diciptakan untuk jadi sebegitu rupa..kalau kita terlalu hepi maknanye kita lupa ttg pengajaran..

nikmati hidup skdrnye..nikmati time kita berjaya dan nikmati juga time kita susah.spt nasihat yg aku kutip dlm satu novel.. "Mungkin setelah tamat SMA kita hanya akan mendulang timah atau menjadi kuli,tapi di sini Kal,di sekolah ini,kita tak akan mendahului nasib kita!!"

Usah dahului nasib, jgn kerana kita sedih yg teramat ari ni, dan kita percaya kita akan sentiasa sedih sampai bila2..jgn kerana kita terlalu gembira ari ni, dan kita percaya kita akan sentiasa gembira sampai bila2..

kita tak perlu dahului nasib..


0 comments: